Het tweede Le Mans Cup-evenement van het seizoen vond plaats in de marge van de wereldberoemde 24 uur van Le Mans. De Team SD Porsche 992 GT3 R deelde hetzelfde circuit van 8,4 mijl met de deelnemers aan de 24 uur van Le Mans voor twee sprintraces van één uur voorafgaand aan ’s werelds grootste uithoudingsrace.
Terwijl Jones het Circuit de la Sarthe al eerder had ervaren, was de lay-out nieuw voor Pro-racer Malvern, maar het tweetal gebruikte de twee vrije trainingen op woensdag om zich in te werken in het circuit. Maar er werd al snel een probleem duidelijk. De nieuwe Porsche GT3 R van de 992-generatie heeft aanzienlijk meer downforce dan de oudere auto, maar de prestatiebalans van het evenement beperkte het vermogen van de auto om zijn kracht in de bochten te compenseren. Hoewel dat op veel andere circuits zou helpen, betekende het beroofden van de Porsche van cruciale snelheid op rechte stukken op een circuit dat gedomineerd wordt door de 3,7 mijl lange afdaling van de Mulsanne, dat Jones en Malvern een zware strijd moesten leveren tegen auto’s met veel meer vermogen.
Omdat de auto al met een minimale achtervleugel reed en er geen veranderingen aan de BoP in het verschiet lagen, wist Malvern zich binnen de top 10 te kwalificeren voor de eerste race. Een sterke start zou de sleutel zijn om verder te komen en Jones zorgde voor een juweel van een eerste ronde om het team klaar te stomen voor een geweldig openingsresultaat.
Jones nam het stuur over bij de start en ging er bij het doven van de lichten vandoor om een paar plaatsen winst te boeken door anderen op te vangen. Vervolgens wist hij zich een weg te banen door de eerste bochten terwijl anderen in de problemen kwamen, waardoor de Porsche uiteindelijk aan het einde van de eerste ronde naar de vierde plaats werd gebracht.
Maar omdat het slipstreameffect zo sterk was in Le Mans en de Porsche niet de kracht had om terug te vechten, kon Jones weinig doen om te voorkomen dat Hiroshi Hamaguchi’s Lamborghini er voorbij stoof, waarna de Japanse coureur de Porsche wijd duwde in Indianapolis. Jones hield de auto goed vast en bracht hem als vijfde naar de pitstops halverwege de race om hem over te dragen aan Malvern.
De Team Parker Racing-crew kreeg de rijderswissel binnen de kortste keren voor elkaar, maar toen Malvern weer wilde aansluiten werd hij opgehouden door een lid van een rivaliserende pitcrew die hem in de weg stond in de drukke pits. Dat kostte wat kostbare tijd, maar Malvern slaagde erin om zich als vijfde weer in de strijd te mengen en moest zich verdedigen tegen de Aston Martin van Valentin Hasse-Clot.
De Aston had veel meer snelheid op rechte stukken, Malvern moest zich achter Hasse-Clot verschansen en was net bezig met het overwegen van een aanval toen de safety car werd opgeroepen na een vervelend ongeluk voor de zusterauto van het team bij het uitkomen van de Porsche Curves. De race eindigde onder de caution-periode, waarbij Jones en Malvern als zesde over de finish kwamen en vervolgens naar de vijfde plaats werden getild dankzij een penalty voor de #74 Kessel Racing Ferrari.
Met een zak vol punten al veiliggesteld, beloofde race twee veel goeds. Jones profiteerde optimaal van een verstoorde kwalificatiesessie en pakte de zevende startplaats. Jones herhaalde zijn truc om bij de start naar voren te stormen en werd vijfde in de beginfase, voordat hij opnieuw het slachtoffer werd van de trein in de slipstream op de Mulsanne.
Jones bezette een plek rond de top 10 tegen de tijd dat hij ging pitten, terwijl meer slickwerk van Team Parker Malvern terugbracht naar de negende plaats. De Porsche werd vervolgens vijfde door een combinatie van het tempo van Malvern en problemen bij anderen. Maar toen het peloton zich in de laatste ronde samenbalde en er een groep veel snellere auto’s vlak achter Malvern reed, was de Porsche een makkelijk doelwit. Jones en Malvern werden uiteindelijk als 11e geklasseerd van de 20 GT3-auto’s tellende groep.
Hoewel de resultaten misschien niet echt representatief waren, deden Jones en Malvern genoeg om ronde twee als derde te verlaten in de kampioenschapspunten, nog steeds stevig in de titelstrijd.
"Het was een moeilijk weekend, maar ook een geweldig weekend. Je kunt niet anders dan graag deel uitmaken van het weekend van de 24 uur van Le Mans en alle opwinding die dat met zich meebrengt. Het is een enorm voorrecht om hier te mogen racen, het is alleen jammer dat we door omstandigheden buiten onze macht niet konden bereiken wat we in de races konden bereiken. We hadden gewoon niet de snelheid op de rechte stukken en hier in de buurt, wat het zo moeilijk maakt. Maar we haalden het maximale uit race één en hadden pech in race twee. We staan nog steeds erg sterk in het kampioenschap, dus op naar Le Castellet in juli."
"Ongeacht de resultaten, wat een week is het geweest! Dit was mijn eerste ervaring met Le Mans, als fan en als coureur, en het was magisch. Woensdag op het circuit rijden was voor mij de verwezenlijking van een ambitie uit mijn carrière en ik voelde me er vanaf de eerste ronden thuis. Het is alleen zo jammer dat de BoP niet in ons voordeel was tijdens de races. Toen andere auto's zowel een hogere topsnelheid als een grotere acceleratie hadden, waren we grotendeels bezig met schadebeperking. Nick's eerste ronde in race één was gewoon geweldig en hij heeft de hele week ongelooflijk goed gereden. We vertrekken als derde in het kampioenschap en met alles nog om voor te spelen."
De volgende ronde van de Michelin Le Mans Cup vindt op 16 juli plaats op Circuit Paul Ricard in Le Castellet, Frankrijk.