Jones en Malvern herstelden zich van een moeilijke kwalificatie, waardoor ze achteraan in het GT3-veld terechtkwamen, om zich een weg naar voren te banen. Ze profiteerden optimaal van de drijfnatte omstandigheden en stootten hun Team Parker Racing Porsche GT3 naar de derde plaats voordat de race werd stilgelegd.
Met nog 20 minuten te gaan werd de rode vlag gehesen vanwege de verslechterende omstandigheden, waardoor het team niet alleen de derde plaats in de wacht sleepte, maar ook niet de kans kreeg om het toch al uitstekende resultaat te verbeteren.
Een groot deel van het weekend in Portimão werd geteisterd door regen, waarbij zowel de kwalificatie als de race plaatsvonden in wisselende of verslechterende omstandigheden. Maar dat speelde in het voordeel van de Porsche met de achterste motor, die een sterke tractie op nat wegdek heeft die het zwaar beperkte vermogen van de auto onder de Balance of Performance-regels van de serie effectief compenseert.
Nadat de 992-spec 911 GT3 R tijdens de training op het 2,9 mijl lange circuit van de Algarve was ingereden, bleek de kwalificatie een erg lastige test, omdat het begon te regenen toen de sessie op groen ging. Jones nam het stuur over en reed naar buiten op slicks in de hoop dat hij kon profiteren van de weinige grip die er was om een snelle tijd neer te zetten. De #18 Porsche zou achteraan starten in de GT3-volgorde.
Maar met niets te verliezen en aanhoudende regen op het circuit tijdens de 110 minuten durende race, werd de comeback van het team op zondagochtend alleen maar dramatischer.
Jones startte de race op volledig natte Michelins en boekte meteen vooruitgang. Hij passeerde de Honda NSX van GMB Motorsport, bestuurd door Lars Engelbreckt Pedersen, en kon daarna nog meer zetten doen om de Porsche naar de negende plaats te brengen. In deze fase van de race was Jones in volle gang en reed hij seconden sneller dan zijn voorgangers en ondanks het feit dat hij gas moest terugnemen voor verschillende safety car- en full course yellow-onderbrekingen omdat anderen last kregen van de verslechterende omstandigheden, bracht Jones de auto naar de zesde plaats tegen de tijd dat het pit window openging en hij door kon stromen naar Malvern.
Ondanks een korte blokkade in de pits, kreeg het team de auto weer aan de praat en Malvern weer in positie, waarna de Pro-coureur zijn eigen aanval inzette. Hij scheurde langs de oudere generatie Porsche van Anders Fjordbach en haalde daarna Patrick Kujala in de Lamborghini Huracan van Leipert Motorsport in. Met het podium in zicht werd het resultaat bevestigd toen Charles Bateman de zuster-Porsche van Team Parker liet spinnen, waardoor Malvern door kon voor de derde plaats, voordat de race opnieuw werd geneutraliseerd door de safety car omdat het stilstaande water toenam en uiteindelijk werd stilgelegd toen de omstandigheden te gevaarlijk werden om door te gaan.
Hoe dan ook, met hun derde podium van het jaar sloten Jones en Malvern hun eerste seizoen in de Europese GT3-racerij uitstekend af en staan ze nu vijfde in het GT3-coureurskampioenschap.
Nick Jones zei: “Wat een weekend was dat! We hadden het hele evenement een goed tempo, maar we gooiden de dobbelsteen in de kwalificatie en dat betaalde zich niet uit. Maar zondag was een totale ommekeer. De crew van Team Parker gaf me een mega-auto voor de omstandigheden en ik denk niet dat ik ooit in mijn leven een betere stint heb gereden. Het was lastig met het toenemende stilstaande water en de spray, maar ik had gewoon vertrouwen in de auto en toen ik eenmaal mensen begon in te halen, bleef ik maar pushen. Ik denk dat dit de beste stint is die ik ooit heb gereden. Het team maakte een bijna perfecte pitstop en Scott deed wat Scott doet, hij bracht ons nog verder naar voren en we behaalden het resultaat. Champagne heeft nog nooit zo goed gesmaakt! Ik wil het hele team bedanken voor hun inspanningen en om dit mogelijk te maken, niet alleen voor deze race, maar voor het hele gedenkwaardige seizoen. Laten we kijken wat 2024 brengt.”
Scott Malvern voegde hieraan toe: “Wat een ommekeer! Nick had een mega tempo in de beginfase en deed geweldig werk om ons terug in de wedstrijd te brengen. Dat zette ons echt klaar voor het resultaat. We hadden eigenlijk een beetje pech halverwege de race met het aantal volledige golven dat we kregen in plaats van volledige safety cars, waardoor het peloton meer ineengedrongen zou zijn. Maar een podium is nog steeds een geweldige manier om het jaar af te sluiten. De auto was fantastisch in de omstandigheden en ik kon een paar sterke bewegingen maken om nog een paar plaatsen goed te maken, waarna ik de rest van de race zo’n beetje heb moeten volhouden omdat het stilstaande water met elke ronde groter werd. Maar ik had veel vertrouwen in de regen, zelfs met de rivieren die zich vormden rond de glooiingen van het circuit. Dit was een resultaat puur op basis van vaardigheid en tempo en dat is een schitterende manier om de winter in te gaan. Ik zou niet gelukkiger kunnen zijn.”