Casestudie Mubaloo en SD-teams
Stelt u zich eens voor dat u een nieuwe divisie van uw bedrijf kunt oprichten en uw omzet met 25% kunt verhogen, zonder extra overheadkosten, terwijl u ook uw algemene serviceniveaus kunt verbeteren. Dat is precies wat SD teams and Cosmetic Repairs, een bedrijf uit Somerset dat voor het eerst werd opgericht in 1973, voor elkaar kreeg.
SD teams and Cosmetic repairs is een van de grootste afdichtingsspecialisten in het Verenigd Koninkrijk met acht kantoren verspreid over Engeland, Schotland en Wales.
In 2014 merkte het bedrijf dat de vraag groter was dan het vermogen om te leveren. Het bedrijf leverde afdichtingsdiensten aan ongeveer 600 bouwplaatsen per week, werd overspoeld met papier en ondervond dat de mogelijkheden om uit te breiden en te groeien beperkt waren.
SD-applicators gebruikten een transferpapierpad met vier vellen die aan het eind van elke week naar het hoofdkantoor moesten worden gestuurd. In dit proces zouden documenten beschadigd raken of verloren gaan in de post, om nog maar te zwijgen van de tijd die het kost om bestellingen te verwerken.
Met specifieke processen op zijn plaats zou een kant-en-klaar product niet hebben voldaan aan de behoeften van het bedrijf en SD had niet de vaardigheden om het product zelf te maken. Ze wendden zich tot Mubaloo, een in Bristol gevestigd mobiel adviesbureau en ontwikkelaar van bedrijfsapps. Als bedrijf dat traditioneel grote ondernemingen helpt bij het transformeren van hun bedrijfsprocessen door middel van advies, ontwikkeling en implementatie van mobiele applicaties, was Mubaloo uitstekend geplaatst om SD te helpen. SD-teams en Cosmetic Repairs hadden als doel om in omvang te verdubbelen, de druk op administratief personeel te verminderen en het werkproces van de buitendienst te verbeteren.
Het belangrijkste doel van de app is om SD-applicateurs in staat te stellen om ter plekke taakinformatie in te voeren, foto’s en aanvullende details aan taakbestanden toe te voegen, toegang te krijgen tot betalingsinformatie en informatie in realtime terug te sturen naar het hoofdkantoor. De app stelt SD in staat om overhead recovery te verbeteren, fouten te verminderen en heeft het bedrijf in staat gesteld om zijn serviceaanbod uit te breiden, waaronder de integratie van de onlangs gelanceerde cosmetische reparatieactiviteiten van het bedrijf.
Mubaloo werkte samen met SD in elke fase van het proces, van het bepalen van de strategie achter de app tot de ontwikkeling en implementatie.
De app wordt nu gebruikt door SD-applicateurs in het hele VK, wat leidt tot een enorme verbetering van zowel de interne intelligentie als de tijdsbesparing. Gemiddeld heeft de app wekelijks vijf uur extra per werknemer vrijgemaakt. De app heeft het bedrijf al geholpen om uit te breiden met een omzetgroei van 25% zonder dat er extra overhead nodig was om deze uitbreiding te beheren. Het uitbesteden van deze ontwikkeling heeft de SD-teams en Cosmetic repairs een aanzienlijke meerwaarde gegeven en de mogelijkheid om te groeien zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over extra investeringen in administratie of processen.